Sunday, December 13, 2009

MY LIFE...part 50

11th Oct 09
Photobucket
***
Telah dihantar pada: Sabtu Ogos 29, 2009 10:57 am
azie169**Rakyat PCM
***
mami..nak tanya sket..madu mami tu tak baik ker orgnyer? ada dia sakitkan hati mami? kalo jenis yg sakitkan hati memang la hangin..
emm..susah juga berpoligami ni..dah lama mami memendam rasa kan..saya yg baru setahun jagung ni pun adakalanya tak tertahan..tapi ntah naper..saya boleh lak jumpa madu saya tu..dah byk kali jumpa..memang dia akan over abis bila jumpa..biasa la masing2 nak tunjuk bagus dpn asben..tapi saya biasa jer..as i am..
mami beruntung sebab asben mami masih mampu tanggung mami dan anak2 dari segi kewangan..mcm say ani dah la asben tak kerja dan saya ken atanggung semua.. tapi keluarga saya tak tahu..kalo drg tahu pasti ngamuk..skang pun selalu suh saya cerai..even skang tgh peknen pun..mak saya sampai hati suh sy gugurkan dan cerai ngan asben saya.. say afaham..parents saya tak sanggup tgk saya tersiksa..nak tanggung asben ..tapi ntah naper hati ni masih lagi etrima dia dan taknak cerai..memang sakit hati kalo org dgr.. tapi ntah la saya ni..sampai mak say akata saya dah kena guna2 ngan asben..

saya kata biar la.. setiap perbuatan ada balasan..sabar jer.. mungkin skang kita menagis..satu ari nanti kit abahagia..walaupun tak tau bila nak sampai ari bahagia tu..maybe kat alam lain kot.. tapi setiap kejadian ada hikmahnya kan..
mami jemput jer la madu mami tu.. buat2 tak tahu jer bila dia dtg..takyah la close sgt nanti menyakitkan hati lak..anggap jer dia mcm tetamu lain.. mami sibukkan diri layan tetamu yg lain.. manusia ni kalo dah buat salah..dia sendiri yg akan rasa malu dan terhina nanti.. mami be hepi k..

****
Telah dihantar pada: Ahad Ogos 30, 2009 9:25 pm
ladyzie50***Dato' Seri Utama PCM
**
Setakat harini mami tidak mengambilkira apa saja hal2 peribadinya dan ahli keluarganya melainkan hal2 perniagaan.Mami sentiasa menjadi org yg pemaaf.Cuma mami tidak suka diganggu ketenteraman fikiran mami dgn kehadirannya dimajlis perkahwinan itu nanti.Walaubagaimanapun mami masih mempertimbangkan permintaan hubby.

*****
**Alhamdulillah mami beruntung dari segi kewangan berkat kesabaran mami mempertahankan perniagaan.Mami mengenepikan soal2 perasaan demi perniagaan yg telah lama terbina.Mami juga berharap adik dapat berfikir secara waras demi anak2 adik.Dlm bab kewangan adik perlu mengambil kira dari segenap sudut bkn sekadar untuk bertolak ansur semata2 'ingin menunjuk2 bahawa kita adalah yg terbaik...wlpn suami tidak bekerja kita masih setia bersamanya walau hati disakiti'.
Walaubagaimanapun Tuhan tidak akan mempersia2kan hambaNya yg bersabar dgn ujianNya.Bersabar lah dgn ikhlas ,moga2 Allah membalas kesabaran adik dgn yg terbaik.


***Kalau boleh jgn sesekali 'membomohkan suami'.Mami juga berpegang kpd pendapat ini...setiap perbuatan akan dipersoalkan.Tidak ada ruginya kita bersabar dgn syarat setiap perbuatan kita itu ikhlas.
Tq dik...mami akan mengambilkira setiap pandangan adik2 mami di sini.

***
Telah dihantar pada: Sabtu Sept 26, 2009 2:39 am
ladyzie50***Dato' Seri Utama PCM
****
..demi menjaga hati anak2..mami mengambil keputusan supaya tidak menjemput madu mami...walaubagaimana pun tak tau la pulak disaat2 akhir mami mengubah pandangan..mungkin org lain tidak seperti mami..
Dalam hal ini ternyata bagi mami kalau kita ini ditakdirkan berkongsi kasih dgn orang lain maka curahan kasih kita adalah kepada anak2 melebihi kasih kepada suami...eh ye ke???....Tuhan ku ..ampuni lah dosa ku...!

No comments: